četvrtak, 12. svibnja 2016.

Priče o poslanicima - Musa a.s.



Poslije Adema, Nuha, Ibrahima, Musa (a.s.) je četvrti, od šest, velikih ululazmu - ili poslanika Odluke.
On je prvi božiji poslanik koji je primio prvu veliku Objavu-Knjigu Tevrat.
Poslije Jusufa njega Allah određuje za poslanika, izbavitelja Israilićana iz višestoljetnog faraonskog ropstva i onoga koji će faraona kao najvećeg silnika, diktatora, despota i nasilnika (tagaa), koji je sebe nametnuo i podmetnuo narodu za Boga, pozvati u vjeru Allahovu.
Musa (a.s.) je u Allahovu vjeru trebao pozvati i faraonove sahirune-čarobnjake koji su narod hiljadama godina držali u sihru, pričinu, opsjeni, varci i laži.
U islam je trebao pozvati i faraonove meleune-glavešine, stratege, savjetnike i svitu koji su pravili strategiju faraonovih zločina i nagovarali ga protiv Musaa, muslimana, islama, pravde i istine. U islam je trebao pozvati i faraonovu vojsku koja je mučila, tlačila i ubijala, kako egipatski tako i sve porobljene narode.
Konačno, u islam su Musa i Harun trebali pozvati i svoj narod, Israilićane.
O faraonovim zlodjelima, silništvu, nasilju i oholosti govore mnoga djela, pa i desetina Kur’ana.

Za faraona je bitno istaći da on za sebe tvrdi da je Bog i da zato što se smatra Bogom naređuje da mu se prave piramide kako bi on kroz tu gradnju dokazao da je Musaov Bog lažan, a on faraon kao Bog da je istinit. On je narod zaveo i naveo na zabludu i narod je njegove zablude i nesuvislosti slijedio. Kur’an za faraona kaže da je on taga-despot.

Glagol taga, u odnosu na Boga, znači ne vjerovati i pobuniti se protiv Boga. U odnosu na ljude znači vladati despotski, samovoljom i nasiljem, a u prirodi znači provaliti se nebo i podivljati rijeka kad se izlije iz svoga korita.

Faraon svakom, ko u njega ne vjeruje, prijeti zatvorom i smrću pa čak i Musau (a.s.). On tvrdi narodu da oni nemaju drugog boga osim njega i da je on najveći i jedini Bog (Ene rabbukumul - ea’la) i predstavlja mu se kao gospodar carstva Misira i rukava rijeke Nila. Tvrdi da je bolji od “bijednika” Musaa koji jedva govori - Faraon je sebi narod potpuno upokorio pa su ga slušali. Bio je to narod griješnika- fasika, narod nadmenih ljudi-alin, narod oholih ljudi- mustekbirin, narod nasilnika-zalimin i narod najgorih nevaljalaca-mudžrimin. Taj narod je isključivo zaljubljen u sebe, ogrezao u sve poroke i širk i slijedi isključivo svoje običaje i način života. Nad Israilićanima faraon provodi genocid tako što im ubija mušku a zlostavlja žensku djecu. On cijeli narod pomoću vojske i policije prisiljava da gradi piramide i da njega slavi kao boga. Takvom faraonu i narodu Allah šalje Musaa i Haruna kao poslanike.

Način Musaovog opstanka poslije rođenja i život, jer mu je bila namijenjena smrt, su mu’džiza i Allahovo nadahnuće njegovoj majci. On koji će prvi na svijetu ustati protiv faraonove vlasti i srušiti je, odrasta na faraonvom dvoru zahvaljujući Allahovoj odredbi i faraonovoj ženi koja je bila muslimanka. Musa (a.s.) je zet Šua’jba (a.s.), a brat Haruna (a.s.) koji zajedno s njim odlazi faraonu. Oko 600 ajeta ili skoro desetina Kur’ana govori o Musau, faraonu, Egipćanima i Izrailićanima. Musau u misiji, na njegovu dovu, Allah daje pomoć, u bratu Harunu. Faraonov narod kao ni jedan drugi na svijetu prije njega bio je ogrezao u mitologiju i širk (razna božanstva, amon, ra, oziris, izida i svete životinje.

Stari Egipćani imena mjeseci u kalendaru daju po imenima bogova. Taj narod je ogrezao u razne opačine i poroke. Takvom narodu ide Musa (a.s.) da ga pozove na pravi put. Allah daruje Musaa sa mu’džizama i jasnim dokazima.
1. Najveće Musaove mu’džize i najjasniji dokazi i znamenja su Tevrat, kao prva velika Objava i knjiga;
2. Štap koji se po Allahovoj odredbi pretvara u ogromnu zmijurinu;
3. Svijetla Musaova ruka;
4. Direktno je razgovarao sa Allahom;
Nakon rođenja, pošto je faraon naredio da se sva muška israilska djeca poubijaju, Musaa je majka na tabutu bacila u Nil. Uzela ga je faraonova žena i rekla: “Neka ovo dijete, faraone, bude radost i moja i tvoja. Nemoj ga ubijati. Možda će nam valjati, ili da ga posinimo.” Kada je majka rodila Musaa, ona ga je po Božijoj uputi stavila na tabut i spustila niz rijeku Nil, a poslala je svoju kćerku da to prati. Kasnije je sestra našla bratu majku da ga doji jer dijete nije htjelo dojiti ni jednu drugu ženu osim vlastitu majku. Njegova se majka umalo nije otkrila kao majka. Musaovoj majci Allah naređuje da baci dijete u rijeku i da ne strahuje i ne tuguje jer će Musa ostati živ i biti mine-l-murselin, jedan od poslanika. Musaa su u rijeci pronašli faraonovi ljudi da im postane jad i dušmanin (28:7-13 i 20:37-40).

Nakon što je napustio Egipat, Musa je došao u Medžen. Kod nekog pojilišta zatekao je dvije djevojke koje od muškaraca nisu mogle napojiti svoju stoku. Musa to čini, umjesto njih. Poslije toga otac šalje jednu kćerku, pošto su ga o svemu izvijestile, po Musaa. Došavši Šua’jbu, Musa mu ispriča događaj iz Egipta. Šua’jb mu potvrdi da je dobro što je napustio Egipat. Na molbu jedne od kćeri, Šua’jb prima Musaa na službu osam godina, ali ako ostane 10, onda višak od dvije godine je dobročinstvo s njegove strane. Šua’jb ponudi kćerku za ženu Musau što on i prihvati (28:22-28). Musaa je Allah iskušavao raznim iskušenjima pa i odlaskom iz Egipta (20:40).

Preko 200 ajeta govori o drugom boravku Musaovom među Egipćanima i o njegovim kontaktima s faraonom “Musa idi faraonu. On se uistinu osilio. Idite ti i Harun faraonu. On se doista osilio”. Prije odlaska faraonu Musa čini dovu Allahu (dž.š.) da mu učini prsa širokim i prostranim, da mu olakša njegovu misiju, da mu razveže jezik i govor učini jasnim i razgovjetnim. On faraonu dolazi sa legitimacijom. “Zaista ja sam poslanik gospodara svjetova”. Čim se pojavio pred faraonom, on mu prigovara ubistvo Egipćanina a Musa mu odgovara da je to učinio nehotice dok nije bio poslanik, a iz Egipta je pobjegao iz straha. Faraon prigovara jedno nehotično ubistvo Musau, a on, faraon, svaki je dan svjesno i namjerno ubijao na stotine i hiljade ljudi. Iza toga faraon pita Musaa i Haruna. “Ko je vaš stvoritelj”? Oni mu odgovaraju da je to Stvoritelj nebesa i Zemlje, Istoka i Zapada, Stvoritelj sadašnjih i prijašnjih naroda. Faraon na ove argumente odgovara prijetnjom - zatvorom, a kasnije i ubistvom ako u njega ne budu vjerovali.

Dok je boravio u Egiptu, Musa (a.s.) je putovao do mjesta gdje se dvije vode sastaju, do Medžmeu-l-Bahrejna, gdje se susreće sa Hidrom, kojeg je Allah obdario velikim znanjem. Musa s njim putuje da nešto nauči. Međutim, Hidr sumnja da će Musa moći biti srpljiv. Hidr reče Musau da ga ništa na putovanju ne pita. U toku putovanja Hidr probuši lađu, od koje su siromašni lađari hljeb zarađivali, zatim ubija jednog dječaka i najzad popravlja jedan polusrušeni zid. Musa se stalno pita za razloge postupaka, na što ga je Hidr opominjao na prethodna obećanja. Na kraju mu objašnjava da je lađu oštetio da je oštećenu vladarevi ljudi ne bi zaplijenili, a siromašni korisnici će je moći popraviti. Ubijeni dječak je bio zao i nenaklonjen roditeljima. Hidr ga je kao takvog ubio u nadi da će im Allah podariti bolje dijete. Ti roditelji su bili pravi vjernici. Zid je popravljen dvojici siromašnih mladića-sirota, čiji je otac bio dobar čovjek. Neko drugi mogao je otkopati taj zid i ispod njega uzeti blago koje je otac zakopao za sinove (18:60-82). Ovaj slučaj pokazuje koliko su ljudske procjene i znanje, pogotovo o budućnosti, relativne i varljive.

Allah se obraća Musau na brdu Tura Sinau u 30 noći koje Allah dopunjuje sa još 10 noći i tako se ispunilo 40 noći (2:51 i 7:142-144 i 4:153). U odsustvu iz naroda, dok je primao Objavu, Musa ostavi brata Haruna da ga zastupa u narodu i pravi red, a ne nered. Musa traži od Allaha da ga izravno vidi.
Allah mu odgovara: “Ne možeš me vidjeti nikako već pogledaj brdo pa ako ostane nepomično vidjet ćeš Me.” Kad se Gospodar ovom brdu otkri, On ga sa zemljom sravni a Musa se onesviješćen strovali. Čim je došao k sebi, uzviknuo je:
“Slavljen si Bože, kajem Ti se i ja sam prvi vjernik”(7:143-144).
Allah je Musau podario 9 sjajnih i otvorenih znamenja i dokaza kao i Tevrat i govor sa Allahom. Kao poslanik upućen je hrđavom i obijesnom narodu. Bio je odabranik-muhlesun i resulun-nebijjun (27:12, 14:5, 17:101 i 27:12). Allah ga zove sa desne strane Tura (19:52). Nakon što je ugledao vatru i došao do nje, čuo je glas “Ja Sam tvoj Stvoritelj. Izuj se!. Nalaziš se u svetoj dolini Tuva. Odabrao sam te, pa počuj što ti se objavljuje.” (20:12-16, 27:7 i 9 i 28: 29-30). Allah Musaa Sebi za poslanika odabire (20:41). On mu daruje mudrost, znanje, Objavu, Kitab, razgovor sa Sobom i uzima obavezu od njega misak (20:41, 28:14 i 33:7). Musa je kod Allaha ugledan i važan, jer mu je Allah dao uputu. On i Harun su upućeni na pravi put i obojica su bili pravovjerni Allahovi robovi. Na njih je Allah najljepšu uspomenu sačuvao.  Njegov narod, Israilci kao i Egipćani, poriče Allahove znakove, maltretira ga, iako zna da je vjerovjesnik. Israilci nisu vjerovali ni Musau ni poslanicima iza njega jer su bili oholi, te su poslanike smatrali lažljivcima i ubijali ih (2:87). Oni Musau postavljaju mnoga pitanja (2:108).


Nema komentara:

Objavi komentar