Svijet je, po Kur`anu, stvorio
Uzvišeni Gospodar Allah dž.š.To se ne odnosi samo na zemlju i obližnje nebo
nego je to čitav svemir. Allah sebe naziva „Gospodarom svjetova“.
„I od Njegovih znakova je
stvaranje nebesa i zemlje i svih živih bića što ih je po njima razasuo.I On je
moćan da ih iskupi kada bude htio“. (Eš - Šura, 29.)
Kaže ibnu Džerir et-Taberi u svom tefsiru
tumačeći ovaj ajet: “I od Njegovih jasnih dokaza ljudima su Njegova moć da
oživi svakoga poslije nestanka i da proživi svakoga iz mezarova, nakon što je
stvorio sve od nebesa pa do zemlje i nakon što je sve rasporedio i uredio na
zemlji i u vasioni“.
Prema Kur`anu u svemiru postoje osim našeg
sunčanog sistema još bezbrojni sistemi.
„Allah je sedam nebesa i
isto toliko zemalja stvorio; Njegovo naređenje na sve se njih odnosi, a nek
znate da je Allah kadar sve i da Allah znanjem Svojim sve obuhvata!“ (Et -
Talak, 12.)
Ibnu Džerir et-Taberi tumačeći ovaj ajet kaže:
“Stvorio je koliko nebesa toliko i zemalja, i u svakoj ima od stvorenja kao
što je na sadašnjim“.
Kaže ibnu Abbas r.a.:“Kada bih vam tumačio ove
ajete vi ne biste u njih vjerovali, a nevjerstvo u njih bi vas odvelo u
nevjerstvo“.
Allahovo stvaranje u svjetlu
nauke
Nauka nam danas otkriva da ovaj svijet na
kome živimo nije jedini svijet,da osim ovog svijeta postoji još jedan
nevidljivi drugi svijet. Taj drugi svijet je mikrokosmos. To je nevidljivi
svijet koji možemo vidjeti samo uz pomoć mikroskopa. Radi se o svijetu atoma,
elementarnih i subatomskih čestica, molekula i mikroorga-nizama.To otkriće
uzdrmalo je predstavu ljudi o našem materijalnom svijetu. Sada smo konačno
shvatili da smo griješili kada smo govorili da ne vjerujemo u ono što ne
vidimo, a da vjerujemo samo u ono što vidimo. Shvatili smo da može da postoji i
ono što ne vidimo.Uz to, nauka je otkrila da ono što vidimo nikada u stvarnosti
nije onako kako to mi vidimo. To što mi vidimo u stvarnosti uvijek izgleda
drugačije. Zaključak je da su naša čula nepouzdana i da pomoću njih ne možemo
spoznati datu stvarnost.
Ubrzanim razvojem nauke i tehničkih sredstava,
nauka ubrzo otkriva da postoji još jedan nevidljivi kosmos, a to je
matematički kosmos. Taj treći, nevidljivi kosmos, otkriven je uz pomoć
matematike i sistema koji se temelje na matematičkim zakonitostima. Radi se o
sljedećem: Kada česticama u prirodi odredimo odgovarajuću numeričku vrijednost
otkrit ćemo da postoji vrhunski savršen matematički red i sklad u međusobnom
povezivanju tih čestica. Ustvari, otkrit ćemo da je Uzvišeni Allah dž.š.te
čestice povezao koristeći Svoje programske i druge
matematičke zakonitosti, odnosno da ih je povezao - s mjerom. Pitamo se
kako otkriti taj matematički kosmos?
Da bismo otkrili taj nevidljivi svijet treba
taj svijet da pos-matramo „očima“ matematike.Upitat ćemo se, šta bi
matematika vidjela kada bi imala oči i kada bi posmatrala svijet u kojem mi
živimo? Zamislit ćemo da možemo da razgovaramo sa matematikom. Kada to
zamislimo, reći ćemo matematici da pogleda u to i to Božije djelo i da nam
„kaže“ šta vidi. Matematika će nam odmah dati odgovore na sva ta pitanja. Čim
dobijemo te odgovore odmah ćemo saznati kako konkretno izgleda matematički
kosmos. Dakle, kada se matematički izračuna vidi se da su tablice kreirane u
znaku relacije: par-nepar. Prva perioda ima dva hemijska elementa, a to je par
elemenata; druga i treća perioda prestavljaju par perioda sa po osam elemenata.
Četvrta i peta perioda predstavljaju par perioda sa po osamnaest elemenata.
Šesta i sedma perioda prestavlja par perioda sa po 32 elementa itd. Odmah
zaključujemo da je relacija par nepar jedan od izraza za mjeru u stvaranju tog
Božijeg djela. Mi vjernici dobro znamo da je stvaranje u parovima jedna od
Božjih zakonitosti u stvaranju našeg materijalnog svijeta u kome živimo.
Postavlja se pitanje da li je
svemir ovakav kakav je sad ili je nastao odjednom, ili je Bog stvorio elemente
iz kojih je dugotrajnim razvojem kroz milijune ili čak milijarde godina
došlo do današnjeg stanja? Nauka je tek početkom dvadesetog vijeka otkrila da
se svemir konstantno širi. Sve je nastalo od prve materije koja je gusta i ne
može se defnirati. Od nje je poslije „velike eksplozije“ nastao kosmos
tj.galaksije.
Kur`an nam o tom slučaju eksplicitno kazuje:
„Zar ne vide nevjernici da su
nebesa i zemlja činili jednu masu i da smo ih mi razlučili, i sve što je
živo izveli sno iz vode? Pa zar oni ne vjeruju. ?"(El-Enbija, 29.)
Jedan od najznačajnijih učenjaka, fzičara i
astronoma današnjice Stiven Hoking, nazvan drugin Njutnom, kaže: “Prilikom
„velike eksplozije“ kojom je stvorena i materija, i ne samo to već je stvoreno
i mjesto i vrijeme, tom mudrom eksplozijom upravljao je Bog, jer da nije tako
bilo svemir bi se raspao, i to da se kretao samo jednim djelićem sekunde brže.“
U prethodno navedenom su upotrebljene dvije
riječi koje ujedno označavaju dva presudna stanja u procesu stvaranja i preobražaja
kroz koje je prošao kosmos. Glagol retk u jezičkom značenju riječi označava
objedinjenost, zajedništvo. To je ujedno i prva faza u procesu stvaranja
kosmosa. Riječ fetk je ravno eksploziji, razje-dinjavanju što je druga faza u
procesu stvaranja kosmosa.
Iz ovog ajeta se može izvesti jasan zaključak
da je Svemogući Bog najprije stvorio određene elemente koji su činili jednu
haotičnu masu koja je u kasnijem razvoju poprimila i određene oblike. Nebesa
su u početku bila u plinovitom stanju kako se to vidi jasno iz ovog ajeta:
„Zatim je svoju moć
okrenuo prema nebu koje je bilo dim,pa je rekao njemu i zemlji: “Dođite
milom ili silom“! a oni rekoše: “Dolazimo pokoravajući se“. (Fussilet,
10.)
Prema tome, postupnost u stvaranju, odnosno,
razvoju svijeta je jedna od kur`anskih istina koja se u cjelosti poklapa sa
shvatanjem današnje nauke o postanku i razvoju svemira. Ima dosta ajeta koja
govore da je svijet u svom razvoju prošao kroz duge vremenske periode.
„ Vaš Gospodar je Allah
koji je stvorio nebesa i zemlju za šest dana“. (El-E'araf, 53.)
U Kur`anu se - kako smo vidjeli - govori o
danima, a ne o dugim vremenskim periodima pa se postavlja pitanje: na
osnovu čega se ovi dani mogu smatrati dugim vremenskim razdobljima? To nam
objašnjavaju drugi ajeti iz kojih vidimo da Božji dani nisu dani kako ih mi
ljudi računamo.
„I oni te požuruju s
kaznom (da im dođe kazna), a Allah neće iznevjeriti Svoje obećenje. Zaista je
jedan dan tog tvoga Gospoda kao hiljadu godina kako ih vi brojite.“(-Hadždž,
47.)
„Meleki i Duh penju se Njemu u
jednom danu čije je trajanje pedeset hiljada godina (na zemlji).“(El-Me'aridž,
4.)
Prema tome, jasno je da riječ „dan“ ne znači
ovdje obični naš dan, već se radi o dugim vremenskim periodima. Kako proizilazi
iz ovih ajeta riječ “dan“ kod Boga je prema našem računanju vrlo dug vremenski
razmak, pa je onda potpuno jasno da šest dana stvaranja znači šest dugih, vrlo
dugih vremenskih perioda u stvaranju svijeta.
Nema komentara:
Objavi komentar