“Svako živo
biće će smrt okusiti, i Nama ćete se poslije vratiti.”
(Kur’an,
sura Pauk, ajet 57.)
Smrt je
jedna neizbježna stvarnost koju ni jedna razumna osoba ne može negirati pa
makar se radilo i o nevjerniku. Zato prava razlika između nevjernika i
muslimana jeste vjerovanje u ono što dolazi poslije smrti. Nju ne može
zaustaviti, niti odgoditi ni jednog trenutka nikakva pojava bez obzira da li se
radilo o parama, dvorcima, zidinama ili željeznim utvrdama.
Kaže
Allah subhanehu ve teala: “Ma
gdje bili, stići će vas smrt, Pa makar bili i u visokim kulama. Ako ih stigne
kakvo dobro, oni vele: “Ovo je od Allaha!” a snađe li ih kakvo zlo, govore:
“Ovo je zbog tebe!” reci: “Sve je od Allaha.” Sura An
nisaa 78.
“Reci “Pa vi smrt izbjegnite,
ako istinu govorite!” Ali Imran 168.
“ Reci: “Smrt od koje
bježite zaista će vas stići. Zatim će te onome koji poznaje nevidljivi i
vidljivi svijet vraćeni biti i On će vas o onome što ste radili obavijestiti.”
Al jumuah 8.
O
ti koji si razumom obdaren zar ne vidiš u zadnjem spomenutom ajetu da ti
jednostavno ideš prema smrti htio to ili ne. A dole spomenuta priča će ovu spoznaju
jos više potvrditi.
Prenosi
se da je jedne prilike jedan od mladića bio u društvu Sulejmana, alejhisselam,
i dok su bili zajedno odjednom se pojavio nepoznati gost i neprestano gledao u
ovoga mladića. Kada je on to primjetio začudio se zašto nepoznati čovjek gleda
tako pozorno.
Kada
je gost otišao mladić se odmah okrenuo ka Sulejmanu i pitao ga o njemu. On mu
je odgovorio da je to bio Melek Smrti u čovječijem obliku. Saznavši to mladić
se prepao i tražio od Sulejmana, alejhisselam, da naredi vjetrovima da ga
pošalju u najudaljenije mjesto, što je on i uradio nakon neprestanog mladićevog
insistiranja.
Bilježi
se da ga je Sulejman, alejhisselam, poslao na kraj Indije. Međutim, mladić se
nije zaustavio samo na tome nego se uvukao u malu pećinu koja se nalazila tamo.
Nakon
određenog vremena Melek Smrti ponovo se vratio kod Sulejmana, alejhisselam. On
ga je odmah pitao zašto je prošli put neprestano gledao u tog mladića. Pa reče
Melek Smrti: “Cudio sam se njemu, Allah mi je
naredio da mu ubrzo uzmem dušu na kraju Indije, u jednoj maloj pećini, a on je
kada sam te posjetio bio kod tebe daleko od tog mjesta, pa sam se pitao kako
može tako brzo da dođe do tamo u ovako kratkom vremenu.Međutim kada sam otišao
tamo našao sam ga kako sjedi i uzeo mu dušu u toj maloj pećini“.
I
ovo je potvrda Allahovog govora koji kaže: “Svako živo biće će smrt okusiti! i samo na Sudnjem danu dobićete u
potpunosti nagrade vaše, i Ko bude od vatre udaljen i u Džennet uveden – taj je
postigao šta je želio; a život na ovom svijetu je samo varljivo naslađivanje.”
Sada ostaje da pojasnimo na koji način se uzima duša i
kako je moguće da Melek smrti u jednom trenu usmrti hiljade i milione ljudi od
kojih su jedni na istoku, a drugi na zapadu. Na ovo ćemo odgovoriti na dva
načina.
Prvi odgovor je da je i u materijalnom
svijetu moguće da jedan subjekt u jednom trenutku učini više različitih radnji,
a da to ne utiče na njihovu vremensku određenost. Naprimjer, Sunce koje ima
jedno kretanje i jedno isijavanje zraka istovremeno osvjetljava i grije mnoštvo
kuća, područja, gnijezda, životinjskih jazbina itd. Sve ove isijavajuće zrake,
koje su obuhvatile cijeli svijet, međusobno se razlikuju, nisu jednake jačine i
ograničene su, ovisno o mjestu do kojeg su doprle. Zraka svjetlosti koja je
doprla do kuće nije ista kao ona koja je doprla do gnijezda ptice. Zraka koja
je pala na kuću je udio zaseban za tu kuću i nije jednaka onoj zraci i udjelu
svjetlosti kojom se koristi gnijezdo. I pored svega toga, Sunce je jedno.
Veliki melek Božiji koji ima zadaću uzimanja duša je u položaju tvornice sa velikom snagom. On
je poput jednog Sunca koje jeste na nebu, ali isijavanjem svojih zraka može
doprijeti do svakog mjesta. Azrail je Božije ime “Onaj koji usmrćuje” i “Onaj
koji duše uzima”. Israil je manifestacija Božijeg imena “Onaj koji život daruje
i tjelesa oživljava”, Džebrail je Božije ime “Sveznajući, Znalac i Obaviješteni
o svemu”, a Mikail je Božije ime “Onaj koji opskrbu daje”.
Potom se uz pomoć manjih meleka univerzalno
ime grana na manje jedinke i tako na sve manje i manje meleke dok ne dođe do
onog najnižeg meleka, a svaki od njih ima za sebe zadaću da učini pojedinačno
djelo, kao što je ozdravljenje, umiranje, oživljavanje, opskrbljivanje itd.
Melek smrti je melekutsko i duhovno biće
te kao takav uopće nema sličnost sa materijalnim svojstvima. Kako je već
pojašnjeno na drugom mjestu, uzimanje duše se dešava unutar čovjeka. Ono što
melek smrt uzima jeste duša, a duša je nematerijalna. Azrail, koji je i sam
melekutsko nematerijalno biće, uzima dušu melekutskom snagom, a ne materijalnom.
U djelu Men la jahduruhu el-faqîh zabilježeno
je da je Imam Sadik rekao: “Bio je upitan Melek smrti kako uzima duše dok su u
istom trenu neke na zapadu, a neke na istoku. On je odgovorio: ‘Ja ih pozovem i
one mi se odazovu. Zaista, cijeli ovaj Dunjaluk preda mnom je poput zdjelice u
vašim rukama iz koje jedete kako želite. Zaista, cijeli Dunjaluk je preda mnom
poput jednog dirhema u rukama nekog od vas koji ga vrti kako želi.’”
U knjizi Džâmi'u-l-ahbâr prenosi se
dijalog hazreti Ibrahima i Meleka smrti. Hazreti Ibrahim upita Meleka smrti:
“Da li se možeš meni pokazati u onom obliku u kojem se ukažeš griješniku
bludniku?” Melek smrti reče: “Ti nemaš snage da to podneseš.” Hazreti Ibrahim
reče: “Imam!” Melek smrti reče: “Okreni svoje lice od mene, pa me ponovo
pogledaj!” Hazreti Ibrahim postupi tako i pogleda u njega. Pred sobom je vidio
čovjeka crnog lica, nakostriješene kose, odvratnog smrada, crne odjeće, iz
čijih usta i očiju bukti plamen. Hazreti Ibrahim pade u nesvijest. Kad je došao
sebi, reče: “Ako griješnik prilikom smrti ne bude vidio ništa osim ovog
prizora, to mu je dovoljna kazna.”
U skladu sa ovom predajom, melek smrti može
sebe pokazati u obliku kakav vidi griješnik pri smrti, koji hazreti Ibrahim
nije mogao podnijeti, a može se pokazati i u tako lijepom obliku da čovjek na
samrti nema snage da ga podnese i od velikog užitka i privlačnosti duša se sama
od sebe preda.
Kada se čistim ljudima uzimaju duše, oni
uopće nemaju osjećaj da ispuštaju duše. Zapravo, samim viđenjem lijepog i
privlačnog lica meleka smrti, čist čovjek napušta svoj tjelesni oblik i sebe
odjednom vidi u Džennetu.
Nema komentara:
Objavi komentar